Provincieraad beslist op voorstel van N-VA om aan te sluiten bij het initiatief van de European Disability Card

Op 20 december 2017
European disabiltity card

De Limburgse provincieraad heeft vandaag beslist om  –  op voorstel van de N-VA-fractie – in te tekenen op het initiatief van de ‘European Disability Card’. De European Disability Card is een gratis kaart die uitgereikt wordt aan personen met een handicap en biedt een aantal voordelen zoals een kortingstarief, audiogidsen, voorbehouden plaatsen of een specifieke behandeling. Het is nu aan de provincie om te bepalen welke voordelen ze zullen toekennen op vertoon van deze kaart.

“De provincie is weliswaar vanaf 1 januari 2018 niet meer bevoegd voor jeugd, sport en cultuur maar er zijn wel nog provinciale recreatiedomeinen en provinciale erfgoedinstellingen. Door deze kaart kunnen personen met een handicap eenvoudig hun handicap bewijzen. We zijn blij dat het provinciebestuur ons voorstel goedgekeurd heeft. De provincieraad besliste om in te tekenen op dit initiatief voor alle vrijetijdsinstellingen die onder hun bevoegdheid vallen, waaronder de provinciale domeinen Bokrijk en Nieuwenhoven, en om hier de nodige publiciteit en promotie rond te voeren”, aldus provincieraadslid Johan Pauly.

Voor bijkomende informatie kan u steeds contact opnemen met Johan Pauly:

0473/44 61 24 – johan.pauly [at] n-va.be